Sunday, May 3, 2009

Zulhakimi Jadi Juara

Ahad, 3 Mei-Kelana Jaya. Abang, Ana dan Zul datang petang semalam. Sesampai saja Zul hanya sibuk dengan pingat yang dimenanginya saja. Dia dah lupa nak bawa masuk beg pakaiannya. Abang sekeluarga check-in untuk weekend ini.

Hari Sabtu lepas Zul ada sukan di Sekloah Rendah Kebangsaan Bandar Tasik Puteri 1. Dia masuk bertanding "Ambil Gula-Gula Dalam Tepung", bersama 9 rakannya yang lain. Pasukan Zul jadi juara. Syahbas dan Tahniah!

Mengikut cerita Abang, hebat jugalah rupa Zul semasa acara itu. Mana tidaknya. Tepung bertabur di sana sini. Memang begitulah pesta sukan kanak-kanak sekolah rendah.

Abah pun pernah menghadiri sukan seumpama ini. Nanti bila scanner abah dah repair abah akan scan gambar yang tersimpan. Ada berbagai aksi. Nak menanglah katakan. Ada yang isi air dalam botol. Ada yang pakaikan rakannya dengan pampers. Ada yang tarik tali.

Berkenaan dengan acara tarik tali ini, memang menyeronokkan emak. Masa itu kami di Lumut. Emaklah orang yang paling layak dinobatkan sebagai penyokong nombor satu Sekolah Rendah Kebangsaan ACS Lumut. Teriakan semangatnya menjadikan pasukan Azim yang terikat dengan mata seri 1-1 itu menang dengan menyakinkan pada set terakhir. Sebab itulah kami sentiasa teringatkan bandar Lumut yang penuh dengan kenangan, walaupun kami hanya tinggal sekadar 2 tahun sahaja di sana.

Kami berharap satu hari nanti, kami akan kembali mengujungi bandar Lumut dan kawan-kawan yang masih ada di sana. Insya Allah.

1 comment:

Aymy With L♥ve said...

salam... hehehe, musti zul berlemus dgn tepung tue... tahniah buat zul..