Tuesday, June 9, 2009

Family Day 2009:PH, U-B dan KFC

Isnin, 8 Jun-Kelana Jaya. Family Day memang waktu yang ditunggu-tunggu. Kali terakhir FD2007-Langkawi. Waktu itu semua ahli keluarga ada bersama, kecuali Iqmal. Kali ini abah tidak dapat menghimpunkan semuanya, kerana Izham, Ayu, Irdina dan Irfan berada di Kuwait. Mungkin tahun 2010, jika diizinkan Allah.

Maka untuk FD2009-OneUtama, kami benar-benar buat serba ringkas. Bermula jam 11pagi dengan 2 buah kereta kami ke OU untuk melihat-lihat kawasan sekitar. Sebenarnya inilah kali pertama emak dan abah ke sana. Tidak yang lain-lain. Sebelum ini kami merancang ke mid-valley. Semua orang pernah pergi ke sana. Malah dah kerap sangat. Tapi tidaklah pula emak dan abah.

Setelah berpusing-pusing kira-kira satu jam, terasalah lapar pulak. Sebetulnya semua dah maklum dari minggu lepas lagi. Jadi pagi-pagi lagi semua dah mengosongkan perut untuk menikmati hidangan percuma yang jarang-jarang sekali kita makan-PH. Dan Izzad menjadi sponsor kami. Maka tercapailah hajatnya untuk belanja kami makan. Dan dengan sengaja memilih hari ini, hari FD2009. Jika MARA tahu sekalipun tentulah tak marah punya. Nanti lepas degree, Izzad bayarlah balik.

Kami benar-benar mengambil masa untuk menghabiskan 1L 3R dengan 4 jenis recipe. Paling tidak satu orang makan 2 potong. Tapi sungguh menakjubkan hari ini ialah Iqmal. Dia betul-betul lapar. 5 potong lesap. Dan dialah orang terakhir berhenti mengunyah. Rupa-rupanya dia dah berkira-kira, tenaga sangat perlu untuk aktiviti berikutnya. Mungkinlah.

Selesai saja makan tengah-hari, waktu zuhur dah masuk. Dengan santainya kerana kekenyangan, kami menuju ke bilik solat. Selesai saja solat, dengan debaran yang amat sangat, maka bermulalah kejuaraan yang ditunggu-tunggu. Pertandingan 10pin-bowling antara 4pasukan plus one.

Sebelum sampainya hari pertandingan ini, masing-masing telah buat helah untuk pergi training. Abah hayun-hayun tangan aje. Buat-buat konon baling bola bowling. Perang saikologi pun tak kurang hebatnya. Masing-masing pasukan nak menang. Dan pagi tadi sempat juga tengok youtube. Ulanglah tayang beberapa kali. Sebenarnya dah lama juga abah tak pergi bowling. Cemas pun ada juga rasanya.
Keputusan sungguh mengejutkan. Memang tak disangka. Lihat sahajalah reaksi mereka. Dan lihatlah pula statistik berikut:

PasukanAhliSkorRankIndividuRankPasukan
KuningAzim24174
KuningIzzad31644
BiruAbah30052
BiruEmak32922
CoklatIqmal28761
CoklatAnna36111
HijauIkram31933
HijauAna24083
PutihDzul1479-

Apa yang diharapkan, jika pertembungan dan pertarungan berlaku lagi, masing-masing pasukan berazam dengan bersungguh-sungguh untuk menjadi juara. Bagaimana dengan pasukan dari Kuwait? Sudah bersediakah anda.

Hari yang sungguh bermakna ini di akhiri dengan makan malam tajaan pasukan yang menang. Sebenarnya Mal dan Anna memang dah nak belanja kami sebelum kemenangan mereka diketahui. Dan sangat bersesuaian pula kejuaraan memihak kepada mereka. Al-hamdulillah.

Sehingga tiba FD2010, yang akan datang, anda semua bolehlah buat perancangan untuk menjadi juara semada secara individu ataupun berpasukan. Irdina dan Irfan boleh menganggotai pasukan Putih, Insya Allah. Semoga Allah memberikan kemenangan kepada kita semua di dunia dan di akhirat.

2 comments:

Unknown said...

wahh.. teruja tgk. FD2009.. berapa game sorang? 3 frame ke?.. tahniah pada yg. menang.. harap boleh jadikan acara tahunan..

bear said...

huhu... harap2 FD akn datang dapat bersama semua keluarga...